Wednesday, October 28, 2009

Rawatan Alternatif SLE

SLE merupakan sejenis penyakit autoimun yang sukar diubati dengan pengubatan moden dan sehingga kini masih ada ubat yang benar-benar boleh merawat penyakit nie. Ubat-ubat yg wife aku makan nie pun bak kata doktor cuma pinjam dari sakit lain. Kalau nak 100% bergantung pada ubat doktor aku rasa cam x patut pla. At least aku ikhtiar le nak cari produk-produk yang ada kat pasaran nie. Macam-macam gak lar aku n isteri cuba. Spirulina, Susu awal lembu, Aloe Vera, Gamat, Herba hatta sampai perubatan Cina pun aku cuba. Dalam banyak2 nie yg aku konfiden pada perubatan Cina. Yela mereka dah amalkan sejak lama dulu. Even sebelum aku lahir pun benda nie dah ada. Cuma kiteorang terkilan coz tempat tu jauh sgt le kat Bidor. Perubahan memang ada cuma LAMBAT.. Dalam setahun lebih kiteorg berubat adala dalam 20% sembuh. Kena fikir soal keselamatan gak beb coz nak kesana makan masa 5 jam. Nak tunggu wat rawatan lagi kekadang makan masa 4 jam. Lama giler tu. Alih2 jumpa x smp 30 minit. Tak ke hanginn satu badan. Tu belum kira kos ubat n perjalanan lagi. Sekali jumpa mau cecah RM800 gak.

Pengalaman lain dalam merawat pesakit SLE menunjukan kesembuhanya dan sangat bergantung kepada displin pesakit terhadap ubat. Biasala.. kalau hari2 nak melantak ubat yang banyak sapa x tension. Dalam hal nie, pasangan pesakit perlu banyak sabar dalam menghadapi kerenah si pesakit. Pelik gak aku ngan doktor nie.. Bagi ubat byk2 lepas tu kalau x jadi suruh kurangkan plak.. Kata jgn bagi pesakit tension.. Mana satu mau ikut daaa... Bagila doktor pakar check bini aku woii.. budak2 medical yang baru nak belajar yg dioerg baginye.. Dahla soal mcm2, tiap kali jumpa org lain, dtg bulan depan doktor lain, kalau mcm tu bagi aku jadi doktor jela. Kalau amik peksa pasal SLE komfirm leh lulus hehehee..

Emm berbalik pada rawatan alternatif. Ramai yang mencadangkan wife dirawat dengan perubatan tradisional le, Terapi aura le, alternatif le, urut le dan mcm2 lagi ar..Yg kiteorg nie ikut lar.. kalau berjaya alhamdulillah, kalau gagal ermmm mencari lagi. Ohh ya.. lupa sekarang nie tgh cuba Darul Syiffa.. Setakat nie yg aku tgk "benda" yg ada dalam bdn isteri aku nie kejap masuk n kejap keluar.. mcm iklan biskut pun ada gak.. kejap ada kejap xde.. Takut?? ermm seram je tapi biasa ar lelaki kena IMAN kuat beb.. Mak mertua aku smp tiga ari baru ilang takut.. Bak kata die " kaki mak nie Mie, kalau pijak tanah rasa cam x jejak je.. Lutut nie rasa gigil semacam".. Sian aku tgk mak mertua aku nie.. Sabar yea mak.. Selama wife aku sakit nie diala tempat mengadu aku selain mak aku yang tercinta.. Segala suka dan duka ditanggung bersama.. Thanks to my lovely MoMs..

Selain tu adala gak cuma satu produk kesihatan nie. Bagus gak ubat nie. Setakat nie aku rasa ubat nie antara yg terbaik. Ok ar kot bagi pesakit2 yang TAKUT makan ubat. Mana taknye.. ambik ubat n telan je.. Senang je kan.. Cuma satu jela.. ubat nie MAHAL.. tapi buatpe nak berkira sangat.. Kesihatan paling penting. Kalau dah sakit baru nak cari ubat ape cite? Syukur le selagi kita mempunyai badan yang sihat dan kuat masa kita masih muda.. Bila dah tua ermm mcm2 le penyakit mula datang.. Masa tu mulala cari ubat tula, ubat niela.. cucuk sana cucuk tang sini plak hehehe.. Masa sihat le kena banyak beringat.. Renung-renungkan..


KENAPA PENYAKIT LAMBAT SEMBUH?


"
MAKANAN KEPADA PENYAKIT IALAH PEMIKIRAN YANG NEGATIF"...(Prof B.Siegel)
"ORANG YANG BERFIKIRAN NEGATIF 10 KALI GANDA LEBIH PELUANG UNTUK MENDAPAT SAKIT BERBANDING ORANG YANG BERFIKIRAN POSITIF"



Ok ar.. stop sini dulu. Tujuan aku hanyalah untuk menyampaikan sedikit ilmu untuk manfaat kita bersama. Oleh itu teruskan membaca, semoga mendapat manfaat. Wassaalam..


11 comments:

  1. ALLAH BAGI PENYAKIT KAT MANUSIA NI SEMUA ADER PENAWARNYA...SALAH SATU SIKAP MANUSIA IALAH TIDAK YAKIN PADA JANJI ALLAH...ALLAH TELAH BAGI SEMUA PENAWAR BAGI PENYAKIT KECUALI PENYAKIT TUA DAN MATI....IAITU MADU, KENAPA KITA TAK ISTIQAMAH MENGAMALKANNYA....NABI PUN TELAH BAGI KITA PENAWAR SEGALA PENYAKIT KECUALI MATI..IAITU HABBATUS SAUDA. KAJIAN MENYATAKAN BAHAWA HABBATUS SAUDA BOLEH MENAIKKAN IMUN BADAN KITA DAN MENGHALANG SEGALA PENYAKIT...YANG PENTING KITA DAPAT AMALKAN AMALAN ALQURAN DAN SUNNAH NABI...KEJAYAAN MANUSIA DIDUNIA DAN AKHIRAT SEBAGAIMANA KITA AMALKAN ALQURAN MENGIKUT CARA NABI S.A.W. INSYA ALLAH.

    ReplyDelete
  2. lagi info tentang systemic lupus erythematosus (SLE) kat sini - Panduan SLE

    ReplyDelete
  3. iZAMUDDIN : Insyallah... actually tgh cuba ubat habbatus sauda.. doakan yg terbaik

    ReplyDelete
  4. baru saya faham pasal penyakit SLE ni.teruskan usaha & jgn putus asa,kay.my supervisor pun kene SLE,umur baru 32.pas raya puasa hari tu dia kene minor strok..2 hari koma,samala doktor pun taktau nk buat apa.mmg byk ubat kene ambil,sy selalu ingatkan dia makan ubat.tp dia selalu ngelat..sbb skip amik ubat tu la,dia demam,pening & terus strok.skang ni dh anta balik kampung..nk bekerja pun dh tak berdaya.

    ReplyDelete
  5. salam..
    bercerita pasal SLE.. ibu saya seorang penghidap SLE sejak 24 tahun lalu. pemikiran yg +ve mungkin antara asbab beliau masih bertahan dan sihat hingga kini. mmg doktor kata tiada ubat. beliau mengambil PREDNISLONE selama ni.. dh lebih 20 tahun. skrg i.. belaiu hadapi mslh kereputan tulang kerana terlalu lama mngambil prednislone tu..
    maaf, sy bukan nk takutkan sesiapa.. tapi, baguslah kalau saudara pengarang tidak putus asa/ setiap penyakit ada ubatnya.. yg penting kita yakin kepada yang mengatur perjalanan alam ini.. RABBul alamin.

    ada satu rawatan yg saya terjumpa secara tidak sengaja.. saudara boleh rujuk di sini dan hubungi perawatnya.. prof.dr.ariffaizal
    ---> http://rawatankesihatan.com/

    setelah memahami akan konsep rawatannya, insyaAllah saudara akan yakin kepada janji Allah setiap penyakit ada ubatnya.

    saya kini sedang memujuk ibu saya untuk berubat dengan attitude therapy, tetapi masih blm berjaya nampaknya.. kerana ibu saya terlalu berpegang pd kata2 doktor pakarnya "SLE tiada ubat" ditambah pula beliau pernah mencuba rwtn alternatif lain sblm ini, tapi kesannya menghampakan.. bagaimana pun, kita tidak harus berputus asa.

    oh, yea.. transfer factor yg saudara tunjukkan di atas tu.. saya ada terbaca ttg kebaikannya. bagaimana? ada pkmbgn positif? sudilah kiranya jika isteri saudara sembuh atau menunjukkan kesembuhan, hubungilah saya untuk saya buktikan kpd ibu bagi memujuknya membuat rawatan.

    oklah, jgn lupa hubungilah attitude therapi dr. di rawatankesihatan.com
    ramai pesakit kronik termasuk HIV telah sembuh denagn izin Allah berubat dgn ikhtiar tersebut. sekian, wallahua'lam
    ana_muna@yahoo.com

    ReplyDelete
  6. Anak saya juga mengidap SLE dan telah mengambil TF sejak bulan May yang lepas.Alhamdulillah sekarang saya boleh nampak hasilnya dan anak saya juga kelihatan seperti kanak2 sihat yang lain.

    ReplyDelete
  7. saya ada terbaca dalam satu forum pengalaman seseorang mengenai punca isterinya menghidap SLE. katanya selepas mengambil antibiotik dan tanpa disedari isteri beliau alah terhadap antibiotik tersebut.

    menurutnya, doktor berpesan sekiranya kita alah terhadap antibiotik, segeralah berhenti mengambilnya dan rujuk segera kepada profesional perubatan.

    kecelaruan sistem badan melawan penyakit menyebabkan penyakit lain pulak timbul.

    SLE kan begitu.. (kecelaruan sistem pertahan bandan melawan penyakit)

    sebenarnya ketika kita demam atau sakit tertentu, badan kita akan membina sistem imun melawan penyakit tersebut. ini telah Allah sediakan untuk manusia. antibiotik hanya MEMBANTU membunuh bakteria yang ada dalam badan. JIka terus bergantung pada antibiotik, lama2 badan kita tak kuat sebab hanya mengharap bantuan antibiotik.

    bakteria2 yg menyerang juga semakin lama semakin hebat sbb badan kita dh ada rintangan terhadap bakteria lemah sebelum ini. jadi, berhati2lah dengan ubatan yang diwar2kan yahudi laknatullah yang berkonsep hanya "melegakan" bukannya merawat.

    barangkali kita perlukan supplement yang membantu immune system membina kekuatan melawan sendiri penyakit yang ada. salah satu supplemnt yg membantu memperkasa sistem immune, barangkali transfer factor


    wallahua'lam. sekadar pandangan peribadi
    p/s: berbalik kepada sunnah. dalam sunnah ada kejayaan

    ReplyDelete
  8. aslm. maaf ye...just nk ty keberkesanan tf ni pd sle patient..hows ur wife? ekceli last year my cousion meninggal sbb kegagalan buah pinggang diusia 21thn...last feb kenalanku br kenal sthn juga meninggal krn paru2 juga sle patient..amat menakutkn ku..sbb ku juga sle patient yg pada mulanya diagnosis ra..namun lps 2thn.doc diagnosis as sle n active arthiristis n dle..ada makan prednesalone tp only for 2weej everytime jumpa.doc..sbb kuman tu br serang sendi n kulit...belum mengganas ke organ..alhamdulillab..namun doc advise jgn pregnane lg bg mengelakkan ia aktif (for ur info ku menderita lps c-zer my 3rd child. )..xpenah admitted tp kerap.demam n sakit sendi..adakala mcm org tua jln..penah.xley pijak sbb kaki bengkak..lately everymonth mesti demam sendi..n asma krp menyrang..oleh itu ku tringin nk dptkn testimoni n bajet tk tf ni. hrp dpt membantu. email miela77eypo@gmail.com ye. tq n moga ur wife sht n sembuh. amin.

    ReplyDelete
  9. salam.kakak saya diagnos SLE patient.skrg admit wad kt hospital sandakan.(sabah)..buat masa ni doktor bagi masuk prednisolon.kesian kakak..huhu sedih saya tgk.xdpt bergerak dan berjalan..kakak sy rasa sakit utk berdiri apatah lagi utk jalan.yg paling sedih daya ingatan dia da terjejas.byk benda yg dia lupa.even saya adik dia pun x knl sda..huhu.skrg saya amalkan herba yg nabi suruh kita ambil iaitu abbatussauda.selain itu saya beri madu(penawar yang disebut dalam al-Quran..)..
    cara rawatan: Madu asli (1 atau 2 sudu teh)+ habbatus sauda 500mg(2 softgel) setiap 4 jam & selang masa 2 jam selepas ambil ubat doktor..doakan saya dalam usaha untuk merawat kakak.setiap penyakit ada penawar kecuali mati.(so kenyataan doktor tentang SLE xda ubat adalah SALAH!!!xboleh jg slhkan doktor sbb mungkin dorg xjmpa ubat kimia yg boleh mengubat & PENIPUAN BESAR DALAM DUNIA PERUBATAN ADALAH APABILA MEREKA (INDUSTRI FARMASI DUNIA)MENGGUNAKAN UBATAN KIMIA dan DADAH YG MERBAHAYA DLM PERUBATAN MODEN..NON-ASLI,BYK EFEK SAMPINGAN..KEGAGALAN BUAH PINGGANG,TULANG REPUT DLL)..KITA MESTI BERUSAHA DAN BERDOA.Yakin dengan Allah taala.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya sangat setuju dengan tuan, semoga kakak tuan dan ibu saya diberi kesabaran & kesembuhan. amin

      Delete
    2. apa khabar ya kakak saudara/i?

      Delete